09159961967 - 05136034435
Select Page

معماران و تأثیر آنها بر رسانه های اجتماعی

مقالات آموزشی معماری
پیش نویس معمار درباره تاثیر معماری بر رسانه های اجتماعی در ده های اخیر رسانه اجتماعی به سرعت پیشرفت کرده و بخش زیادی از زندگی مردم را در برگرفته است. معماری و معماران بدون شک بر رسانه های اجتماعی تاثیر گذاشته اند. تعامل معماری و معماران و رسانه های اجتماعی موضوعیست که همه معماران باید […]
مدرسه معماری مرجع آموزی و دانلود پروژه های معماری، عمران و شهرسازیاسما آیسته

پیش نویس معمار درباره تاثیر معماری بر رسانه های اجتماعی

در ده های اخیر رسانه اجتماعی به سرعت پیشرفت کرده و بخش زیادی از زندگی مردم را در برگرفته است. معماری و معماران بدون شک بر رسانه های اجتماعی تاثیر گذاشته اند.

تعامل معماری و معماران و رسانه های اجتماعی موضوعیست که همه معماران باید درباره آن اطلاعات کافی داشته باشند تا معمار مفیدی برای جامعه باشند.

معماران و تأثیر آنها بر رسانه های اجتماعی - پیش نویس معمار - مدرسه معماری

حال اینکه تاثیر معماری بر رسانه های اجتماعی بیشتر بوده یا تاثیر فضای مجازی بر معماری، موضوع قابل بحثی است که مدرسه معماری در این مقاله و مقاله ای دیگر به آن می پردازد.

مقدمه

در گذشته بناهای شاخص در نشریات منتشر می شدند. سپس در روند اصلاح مطابق با سلیقه معماران ویرایش می شدند.

اما در حال حاضر مجلات برای یک پلت فرم قوی تر کار می کنند و این پلت فرم ها استفاده بیشتری نسب به مجلات دارند. (هر چند هنوز هم ارگان هایی به چاپ مجلات در جهت افزایش مطالعه سالم تر می پردازند.) نکته جالب اینجاست که این پلت فرم کاملا توسط معماران کنترل نمی شوند. همچنین درک مردم از معماری و نحوه تعامل با آن در نتیجه ارتباطات دیجیتال تغییر کرده است.تاثیر مثبت معماری بر رسانه اجتماعی بینش تازه ای است که به معماران در مورد چگونگی ساخت پروژه های خود داده است.

تاثیر رسانه های اجتماعی

مشارکت اجتماعی در همه دوره ها به پیشرفت جمعی کمک زیاده کرده است. در دو دهه اخیر نیز مشارکت اجتماعی اهمیت خاصی در زندگی ما داشته است. اما با این حال در سال های اخیر رسانه های اجتماعی بیشتر از همیشه بر جامعه تاثیر گذاشته اند.

پلت فرم های متنوعی در دو دهه اخیر ساخته شده است. همچنین با افزایش تعداد کاربران این امکان به وجود آمده است که ما با مردم سراسر جهان ارتباط برقرار کنیم و کنجکاوی خود و دیگران را محک بزنیم.

تاثیر معماری بر رسانه اجتماعی
رسانه‌های اجتماعی اکنون بخش مهمی از زندگی همه هستند

گاهی اوقات پست های رسانه های اجتماعی که عموم را به چالش دعوت کرده است می تواند منبع الهام معماری باشد. اگرچه ممکن است چالش موجود نقطه مقابل طراحی باشد. در واقع یک تجمع مجازی به جای واقعی. بنابراین معماران و حرفه معماری از تأثیر آن مصون نیستند.

رسانه های اجتماعی تاثیر قابل توجهی بر محیط اطراف داشته اند. به عنوان مثال، دیوار های سلفی که در مشاغل، کافه‌ ها و موزه‌ ها رایج شده‌اند.

جدا از کمک به معماران برای ایجاد یک سایت کامل‌ تر و افزایش مطالعات پس از اشغال، برچسب‌ گذاری جغرافیایی و هشتگ‌ ها نیز به آنها کمک کرده تا پس‌ زمینه‌ جذابی برای تصاویر و طرح های خود ایجاد کنند. بسیاری از کسب‌ و کارهای معماری به کمک رسانه های اجتماعی متحول شده‌اند. بسیاری دیگر نیز برای مدیریت پررنگ تر حضورشان در رسانه‌های اجتماعی از کارمندانی که به این ابزار تسلط کامل دارند کمک می گیرند و هزینه می کنند. آنها تلاش می کنند تا به وسیله این ابزار مهم به جذب استعدادها و افزایش آگاهی مشتری بپردازند.

بدین وسیله معماران و طراحان به صورت انفرادی شروع به استفاده از رسانه های اجتماعی کردند. آنها از روش های نوآورانه ای برای کار و کسب درآمد پرداخته و پیشرفت های آشکاری نیز داشته اند. اگرچه هر یک از این موارد ممکن است دور از ذهن به نظر برسد، اما وقتی به طور جمعی در نظر بگیریم، نشان می دهد که چگونه رسانه های اجتماعی ممکن است بر حرفه معماری در آینده تأثیر بگذارد.

ارتباطات معماران در سراسر جهان

یکی از مؤلفه اساسی و ضروری رسانه های اجتماعی، ارتباطات است. ارتباطات به معماران حرفه ای و دانشجویان اجازه می دهد تا با دیگران در زمینه خود ارتباط برقرار کنند، یاد بگیرند و رشد کنند. یک معمار از راه دور با انواع هنرمندان، مجسمه‌سازان، نقاشان و طراحان از سراسر جهان می تواند در ارتباط باشد. معمار می تواند در کمترین زمان به تولید یک بسته جامع بپردازد.

ارتباطات معماران در سراسر جهان
پلتفرم های رسانه های اجتماعی به ارتباط مردم در سراسر جهان کمک می کنند

تاثیر معماری و رسانه اجتماعی بر دانش آموزان

توجه به ضرورت فعلی برای طراحی سازه در هنگام سیل، زلزله و مهم‌تر از همه، تعدادی از سازمان‌ها بسیار مهم است. بنابراین مسابقاتی را راه‌اندازی کرده‌اند که هم برای متخصصان و هم دانش‌آموزان در دسترس باشد. آنها در کنار هم سنجیده شوند و راه‌حل‌ های سریع و مقرون‌ به‌ صرفه را ارائه دهند. این کار هم باعث افزایش اطلاعات و تخصص افراد می شود و هم به پیشرفت طراحی سازه کمک می کند.

به این ترتیب به وسیله رسانه اجتماعی یک جوان از یک منطقه از جهان با پتانسیل استثنایی فرصت پیدا می کند تا نبوغ خود را به کار ببندد. او عملکرد خود را در مسابقه‌ ای آزمایش می کند و در نقطه‌ای دیگر از جهان نشان می دهد.

تاثیر معماری و رسانه اجتماعی بر  دانش آموزان
سایت های رسانه های اجتماعی بستری را برای تبادل نظر فراهم می کنند

از طریق شبکه‌سازی با معماران دیگر، می‌توانید ایده‌ها، مفاهیم، ​​طرح‌ها، افکار و رسانه‌های اجتماعی مهم را تبادل کنید و بیشتر یاد بگیرید. برای معماران مشتاق، همگامی با جدیدترین گرایش ها و طراحی در زمینه های معماری، طراحی و ساختمان ضروری است. ارتباط معماران متخصص تر و قدیمی تر با معماران جوان، به نوعی می شود ترکیب عناصر قدیمی و مدرن. با این هدف برای همکاری و ایجاد طرح ها ممکن است به نتایج شگفت انگیزی منجر شود. درک آینده معماری پایدار به دانش آموزان در درک نیاز و اهمیت داشتن یک جامعه پایدار و همچنین کمک به آنها در انتخاب مصالح ساختمانی مناسب کمک می کند.

تاثیر معماری و رسانه اجتماعی بر  دانش آموزان

فرصت های شغلی، رشد شغلی و کسب و کار

معماری و رسانه های اجتماعی دست به دست هم می دهند و چشم اندازهای جدیدی را برای افرادی که به دنبال کار هستند باز می کنند. معماران دارای پیشینه قوی در هنر و طراحی هستند که آنها را برای مشاغل مختلف خارج از صنعت خود واجد شرایط می کند. اکنون یک معمار با توجه به علاقه و نیاز خود می تواند به عنوان طراح داخلی یا طراح صحنه فعالیت کند. با کمک سایت های رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام و لینکدین، فرصت های شغلی اکنون به راحتی قابل دسترسی هستند.

به اشتراک گذاری فردیت و هویت

شرکت‌های معماری برای نشان دادن هویت خود از انواع رسانه های اجتماعی استفاده می‌کنند. این کار به معماران کمک می‌کند تا شرکتی را برای کار انتخاب کنند تا مناسب حس سبک آنها باشد. ما می‌توانیم نوع کسب و کاری که به دنبال نیرو برای تکمیل تیم خود دارد را با یادگیری بیشتر در مورد آن بهتر درک کنیم. حتی ممکن است برای چنین شرکت‌هایی درخواست دهیم.

به اشتراک گذاری فردیت و هویت

برای مثال، لینکدین، کارمندان یک شرکت را قابل مشاهده عموم قرار می دهد. این به ما این امکان را می دهد تا با چنین افرادی ارتباط برقرار کنیم. ما از این طریق می توانیم به درک بهتری از فرهنگ و اخلاق محیط آن کار به دست آوریم. 

به عنوان مثال سایت‌هایی مانند Glassdoor میزان دستمزد سالانه و ماهانه در شرکت‌های مختلف را منتشر می‌کند. این سایت به ما بینشی از وضعیت مالی آن شرکت ها می‌دهد.

به اشتراک گذاری فردیت و هویت

بررسی صادقانه و بازخورد انتقادی

شما هم معماری هستید که به دنبال الهام از طراحی است. همچنین مشتری که به دنبال پیشنهادات مناسب است. در هر دو صورت رسانه های اجتماعی ابزارهای مختلفی را برای کمک به شما دریافتن آن فراهم می کنند. با خواندن نقد و نظرات دیگران می توان به درک بهتری از دیدگاه افراد رسید.

برخی از افراد سایت را آماده می کنند اما در جهت به روز رسانی مطالب آن تلاشی نمی کنند. برخی دیگر توضیحات لازم درباره نحوه کار خود و مولفه های عملکردی خود را دائما ارائه می دهند. اگرچه برای یک معمار غیرممکن خواهد بود که تمام ورودی های دریافتی را لحاظ کند. این دانش در طول پروژه های آینده آنها بدست خواهد آمدو ارزشمند خواهد بود. همینطور مشتریان، آنها می توانند در به اشتراک گذاری دانش خود با شخص دیگری که قصد دارد تجربه مشابهی را داشته باشد، کمک کنند.

شناسایی نیازهای مشتری و مخاطبان هدف

رسانه های اجتماعی و این نوع ارتباط به درک آنچه یک جامعه می خواهد پاسخ می دهد.حتی ممکن است معماران با افرادی که با ایده های ما تحت تأثیر قرار می گیرند، ارتباط مستقیمی پیدا کنند. رسانه های اجتماعی موثرترین ابزار برای این کار هستند.

شناسایی نیازهای مشتری و مخاطبان هدف

کاربران و نوع افرادی که در یک مکان خاص زندگی می کنند ممکن است با جستجوی جغرافیایی در پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی شناسایی شوند که به ما در تعیین و تعریف پارامترهای خاص کمک می کند. درک مکان کاربران امکان انتخاب مصالح ساختمانی و راه حل های طراحی مناسب را فراهم می کند. ارتباط حتی ممکن است مستقیم باشد که از طریق رسانه های اجتماعی امکان پذیر است.

شناسایی نیازهای مشتری و مخاطبان هدف

به عنوان مثال، هنگام طراحی خانه برای یک زوج، واضح است که الزامات یا مناطق مورد نظر نسل جوان با موارد مورد نظر نسل قدیمی متفاوت است. آنچه که هر گروه به آن نیاز دارد و بیشتر از همه مورد توجه قرار می گیرد، ممکن است از طریق رسانه های اجتماعی کشف و القا شود. اگر نیاز مخاطب هدف را متوجه شوید، فرآیند طراحی موثرتر خواهد بود.

عکاسی و معماری مدرن

به لطف ظهور پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام و پینترست، استفاده از عکس ها در بازاریابی و ارتباطات مدرن اهمیتی دوچندان پیدا کرده است. بر اساس تحقیقات، تا 72 درصد از کاربران پس از آنکه تصاویر محصولات را مشاهده کرده اند، اقدام به خرید کرده اند. عکاسی در سال‌های اخیر به لطف افراد تأثیرگذار در رسانه‌های اجتماعی ارزش زیادی پیدا کرده است. عکاسان روایت‌های بصری را منتشر می‌کنند که به مکان‌های شایسته اینستاگرام منتهی می‌شود.

عکاسی و معماری مدرن

عکاسان معماری با پیشرفت‌های تکنولوژی و تأثیر رسانه‌های اجتماعی بر جامعه، نوع عملکرد خود را تغییر داده‌ اند. آنها با ثبت عکس هایی از موقعیت جغرافیایی بر دید جهان نسبت به معماری تاثیر گذاشته اند. در نتیجه عصر دیجیتال، عکاسان سریع‌تر، دقیق‌تر و کم‌ معناتر شده‌اند. تمایز بین حرفه ای ها و آماتورها با واکنش ما به عکس های دیدنی و چشم نواز مبهم است.

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *